zondag 11 januari - domingo once de enero

11 januari 2015 - Antigua, Guatemala

Op zondag hebben de mensen van ons gastgezin een vrije dag, dan moeten we zelf voor eten zorgen. Om 9u hadden we afgesproken bij 'Doña Luisa' de lekkerste bakker van Antigua voor het ontbijt!

P1070201P1070204P1070203

Hierna wilden we weer tegen 10u-10.30u naar het park zodat we Ruth weer konden helpen. Eenmaal in het park aangekomen was Ruth nergens te zien, we vroegen aan enkele kinderen of zij wisten wanneer Ruth vandaag zou komen, 11.30u zeiden ze. Dan nog maar even wandelen door de winkelstraat. :) Tegen 11.30u was Ruth nog steeds nergens te zien het was ook erg druk in het park. Wanneer er te veel toeristen zijn doet Ruth geen activiteiten omdat ze niet wilt dat al haar materiaal naar toeristen gaat, haar materiaal is specifiek bedoeld voor de kinderen van in en rond Parque Central.

We besloten dan maar om nog een lekker bananenbrood voor de lunch en het avondeten te kopen en dan naar huis te gaan om nog wat Spaans te leren op ons dakterras in het zonnetje.

Toen we rustig in de zon zaten te leren hoorden we opeens heel veel knallen. Dat is hier niet heel raar want je hoort dit de hele dag door. Hier is het normaal om voor elke gelegenheid vuurwerk af te steken. Geen mooi vuurwerk dat je kan zien, maar vuurwerk dat vooral heel veel lawaai maakt. Eerst leek het ver weg maar het kwam steeds dichterbij. Al snel zagen we wat er aan de hand was er was een soort stoet in onze straat, een processie van een kerk. Telkens stopte de stoet en werd er een klein toneel gespeeld (hiervan kan je een filmpje terugvinden bij video's). Hieronder enkele foto's.

P1070243  P1070245