zaterdag 10 januari - sábado diez de enero

10 januari 2015 - Antigua, Guatemala

Weekend! Om 7u stond het ontbijt al voor ons klaar een lekkere cupcake en stukjes appel. Hierna nog een beetje rusten en dan om 10u hadden we in het park afgesproken om samen naar de markt te gaan. In het park aangekomen zaten de anderen al op de grond tussen de kinderen. Ruth een jonge Guatemalteekse vrouw zit vaak in het weekend in het park met teken en knutselmateriaal om de kinderen die in het park moeten werken ook de mogelijkheid te geven om dingen te leren en vooral ook om hun fijne motoriek te verbeteren. We zijn meteen daar gebleven om haar te helpen en we hebben al enkele kinderen enkele letters geleerd, cijfers geleerd,... en 1 kind kon zelfs al eenvoudige op- en afteloefeningen maken! De kinderen die bij Ruth komen verkopen sjaals of zijn schoenenpoetsers of verkopen kettingen in het park. Doordat zij de hele dag moeten werken om geld te verdienen kunnen ze niet naar school.

Hierna zijn we nog even naar de supermarkt geweest om nog wat lekkere tussendoortjes te kopen. De markt hebben we uitgesteld tot 15u.

De markt hier is erg groot en oneindig lang! Het was erg indrukwekkend en leuk om te zien. Er was ook een markt met allerlei 2e hands spullen en alles ligt gewoon op grote stapels.

P1070185P1070186   P1070187P1070195

Op het einde kwamen we bij het busstation terecht, heel veel verschillende kleuren bussen bij elkaar erg grappig om te zien!

P1070192P1070193P1070191

Nadat we de gewone markt gezien hadden zijn we nog naar de markt met handgemaakte spullen geweest, hier zie je heel veel mooie en leuke dingen! Ik kon het dan ook niet laten om al eens een klein souvenir te kopen! :)

P107019710686668_10205738745726520_6297005070594997147_n10930127_10205738745926525_8728391865901017561_n

Nadat we alle markten gedaan hadden en overal waren geweest gingen we weer naar huis voor het avondeten. We spraken na het eten bij ons thuis af om enkele spelletjes te spelen, het was een heel gezellige avond!

1. Tante Lief:
    12 januari 2015
    De kinderen in het park zullen wel naar jullie komst uitkijken! 'Leren' wordt voor hen dan een leuke verpozing tussen het werken door. Het doet me een beetje denken aan de mobiele scholen.
    Fijn te lezen als je schrijft 'we spraken af bij ons thuis'. Je lijkt er je plekje al gevonden te hebben. Nog een fijne tijd ginder en vooral ook genieten! Groetjes!
  2. Annelien Bennik:
    12 januari 2015
    Ja, de kinderen vinden het geweldig. Wij ook trouwens, we kijken al uit naar volgende weekend dan gaan we zeker weer helpen! Ja, samen met Sam zit ik in een heel goed gastgezin met heel vriendelijke mensen, een goede kamer, meestal lekker eten, goed internet,... kortom erg leuk! Merci! Groetjes