woensdag 7 januari - miércoles siete de enero

7 januari 2015 - Antigua, Guatemala

Na een korte nacht van 3u tot 7u stond er al een lekker ontbijt voor ons klaar, pannenkoeken met fruit! Hierna nog even een beetje rusten en om 10u werden we in de Spaanse school Zamora verwacht voor een rondleiding door Antigua. Carlos liet ons Antigua zien en vertelde ons een heleboel interessante en belangrijke dingen zoals welke banken veilig zijn, bij welke winkel we best onze telefoons en simkaarten kunnen kopen, waar de markt is, hoeveel we hier moeten afdingen (ze vragen 3x de gewone prijs aan toeristen),... Het was een leuk indrukwekkende en boeiende tour.

P1070114    P1070124Parque central

Om 13u moesten we terug bij ons gastgezin zijn voor de lunch. Hierna konden we even rustig aandoen en om 15u werden we weer in de Spaanse school verwacht voor een kennismaking met Anna-Maria van Los Ninos en enkele andere vrijwilligers. Ze kwamen we al wat meer te weten over wat we de volgende weken gaan doen. Hierna zijn we nog geld gaan afhalen wat ons eerst niet lukte maar toen bleek dat je hier je kaart in de bankautomaat moet stoppen en er meteen weer moet uithalen en dan zo geld kan afhalen. Met het geld van hier (quetzales) konden we een telefoon en simkaart van hier aankopen zodat we hier met elkaar kunnen communiceren :) Toen we thuis kwamen kregen we avondeten (bonen) niet zo heel erg lekker. Na het eten was ik erg moe dus ging ik snel lekker slapen want de volgende ochtend begon om 8u de eerste Spaanse les! :)