woensdag 18 februari - miercoles dieciotcho de febrero

18 februari 2015 - Antigua, Guatemala

Vandaag moest ik weer eerst het huiswerk inschrijven in de schriftjes van de kinderen. Ik moest het voorbeeld schrijven van een schuine lijn de kinderen moeten dan op de rest van het blad ook allemaal schuine lijnen schrijven. Ik mocht ook een stempel zetten op het huiswerk van de vorige dag. Hierna moest ik op de figuren de namen van de kinderen schrijven. Voor elk kind moest een figuur zijn met zijn/haar naam erop. Toen ik hiermee klaar was, was het tijd voor het eten. Vandaag kregen de kinderen een kleine pannenkoek en een warm wit grijsachtig drankje met witte stukjes in erg zoet (het drankje vond ik echt niet lekker). Na de pauze werd de routine weer gedaan en toen was er nog een halfuur over dat de kinderen mochten spelen. Per tafel werd er iets van speelgoed voorzien. 2 tafels kregen een puzzel, 1 tafel de blokken, de andere een soort denkspelletje en de andere tafel kregen de dinosaurussen om mee te spelen. Ondertussen mocht ik met 3 kindjes werken die de kleuren nog niet goed kenden. Ik kreeg schakels in verschillende kleuren waarmee de kinderen kettingen konden maken. De 2 jongens kenden de kleuren al redelijk goed maar het meisje kan de kleuren nog niet aan een benaming koppelen. Ze kon wel de schakels per kleur sorteren maar de kleur van de schakels dan benoemen kan ze nog niet, ze had er heel veel moeite mee.

In de namiddag had ik weer Spaanse les en hierna ben ik nog gaan sporten bij curves.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tante Lief:
    20 februari 2015
    Hey Annelien, de klasjes doen toch wel denken aan een eerste leerjaar hier. De voorbereidende oefeningen zijn overal aanwezig. En het spelen met een stuk speelgoed aan de tafels doet me erg denken aan de tijd toen ik nog in de kleuterschool zat, heeeeel lang geleden. Wat jammer voor de kinderen. Krijgen al de kinderen daar de mogelijkheid om naar school te gaan of zijn er nog veel kinderen die thuis worden gehouden? Is het naar school gaan daar kosteloos?
    Heel veel groetjes van hieruit!
    Tante Lief & Co
  2. Marc en Leen:
    22 februari 2015
    Mooie filmpjes. Stuk voor stuk voor ons een ontdekking van een land waar heel wat landgenoten naar toe trokken. We zien dat je daar mooie dingen aan het realiseren bent.
  3. Annelien Bennik:
    23 februari 2015
    Hey tante Lief, ja ze moeten al hard werken hier in de kleuterschool. Ik vind het telkens weer jammer dat de kinderen niet eens zelf mogen kiezen wat ze willen doen of willen spelen. Er is de mogelijkheid voor alle kinderen om naar school te gaan maar er worden ook nog veel kinderen thuis gehouden. Naar school gaan is hier verplicht maar als een kind niet naar school gaat wordt er niets aan gedaan... Volgens mij kan je naar de meeste scholen gratis gaan maar vaak moet je dan wel een uniform aankopen en al het materiaal dat je nodig hebt ook zelf aankopen. Hoe dit allemaal juist gaat weet ik nog niet exact.
    Veel zonnige groetjes terug!
    Annelien