donderdag 19 februari- jueves diecineuvo de febrero

19 februari 2015 - Antigua, Guatemala

Vandaag leerden de kinderen een gebogen lijn (línea curva). De intro was ongeveer weer net hetzelfde als bij de andere lijnen. Hierna moesten de kinderen met hun plasticine de verschillende lijnen in hun schrift maken. Elke lijn moest in een bepaalde kleur. De kinderen moesten de plasticine hard aanduwen zodat deze in hun schrift bleef kleven. Bovenaan de bladzijde moest ik overal een titel schrijven. Toen alle kinderen klaar waren moesten ze weer op de mat gaan zitten en las de juf een verhaal voor ik mocht ondertussen het huiswerk inschrijven. Ik moest het voorbeeld schrijven van een gebogen lijn. De kinderen moeten thuis dit dan aanvullen en het blad vol met gebogen lijnen zetten. Toen ik hiermee klaar was moest ik de figuren met de namen van de kinderen met zelfklevende plastic op hun banken kleven. Na het eten was er nog een andere vrijwilligster uit New York die eens kwam kijken op de school. Het ritueel werd helemaal gedaan voor  haar, de juf was extra streng en alles moest perfect gaan. De vrijwilligster liet nog een andere manier zien om het alfabet aan te leren met een beweging bij elke letter. Hierna was het voor de kinderen al weer tijd om naar huis te gaan.

In de namiddag heb ik mijn blog aangevuld en nog een beetje in de zon gezeten. Om 16u spraken we bij Helena en Kitty thuis af om een beetje hapjes te eten, dit was erg lekker en gezellig!

1. Tante Lief:
    23 februari 2015
    Hey Annelien, ik geraak er meer en meer van overtuigd dat jij een super lagere schoolleerkracht wordt ;-)!
    Veel groetjes van hieruit van ons allemaal!
  2. Annelien Bennik:
    23 februari 2015
    Hey Tante Lief, merci!! :)
    Veel groetjes terug!!