vrijdag 30 januari - viernes treinte de enero

30 januari 2015 - Antigua, Guatemala

Donderdagavond is Laurens aangekomen! Vrijdagochtend had ik nog Spaanse les tot 12u, Laurens is ondertussen Antigua gaan verkennen. Om 15u zou het busje ons thuis komen ophalen om naar "Panajachel" te gaan bij "Lago de Atitlan". Je moet altijd een kwartier vroeger buiten klaar staan dus om 14.45u stonden Laurens en ik braafjes op de stoep te wachten. Er kwamen heel veel busjes voorbij, maar geen één busje stopte. Op een gegeven moment was het al 16.00u nu vonden we het toch wel erg lang duren. We weten dat alles hier een beetje rustiger aan gaat maar een uur wachten op een shuttle busje is voor hier toch ook wel al erg lang. Ik belde naar het reisbureau, van wat ik kon verstaan was er ergens een blokkade op de weg waardoor het busje niet door kon. Het busje zou over 5 min arriveren. Een halfuur later om 16.30u was ons busje er eindelijk!  Dan reden we nog kris kras door Antigua om uiteindelijk bij een reisbureau nog 1 man op te halen. Verder zat er enkel nog een vrouw in het busje dus we hadden wel veel ruimte. Tegen dat we Antigua uitreden was het 17.00u dus 2u later dan dat we ons busje geboekt hadden... Natuurlijk kwamen we al snel in de file. 3u later waren we eindelijk bij ons hotel in Panajachel!! Toen was het al 20u en hadden we toch wel honger, snel ingecheckt bij het hotel gingen we op zoek naar het restaurant dat mijn leraar Spaans had aangeraden, Circus Bar. Hier aten we allebei een heerlijke pizza, mmm. De eerste avond in Panajachel was al geslaagd!

P1080032 P1080030P1080031