vrijdag 16 januari - viernes dieciseis de enero

16 januari 2015 - Antigua, Guatemala

De ochtend begon weer met Spaanse les, maar vandaag toch wel een leuke les want na de pauze stond een bezoekje aan de markt, Parque central en ... op het programma! Na de pauze vertrokken we richten Parque central. Daar aangekomen wandelden we eerst door een marktje met handgemaakte spullen, hierna hoorden we mooie muziek en gingen we luisteren vanaf een bankje, na 2 liedjes hadden we wel weer genoeg gehoord en gingen we de trap op en daar hadden we een mooi uitzicht op parque central.

P1070489P1070490P1070497

Ondertussen waren we nog een andere student met haar lerares van onze school tegengekomen. Samen met hen gingen we verder naar een leuke "art gallery" toen was het weer tijd om terug naar de school te gaan.

P1070500P1070501

We liepen net de school binnen toen het belsignaal ging dat aangaf dat de les voorbij was... Weekend!! In de namiddag gingen we vervoer regelen voor onze trip van zondag naar chichicastenango en ging ik ook schoenen kopen. Nadat we dit gedaan hadden zijn we nog een lekkere smoothie met een stukje appeltaart gaan eten hmmm.

's Avonds gingen we met de hele groep en met onze huisgenoten eens een kijkje nemen naar het uitgaansleven van Antigua. Toen ik om 12u met 2 jongens van mijn gastgezin (het is niet veilig om alleen op straat te lopen als het donker is) uit de bar wilde vertrekken mochten we niet naar buiten. Na even wachten kwam de politie naar binnen, opeens ging een andere deur open en konden we naar buiten, we gingen dan maar snel naar huis. Van de andere die langer bleven hoorde ik dat enkele minuten nadat wij weg waren alle lichten aan gingen en iedereen de bar moest verlaten. Erg bijzonder allemaal...