vrijdag 13 februari - vierbes trece de febrero

13 februari 2015 - Antigua, Guatemala

Vandaag werd 's ochtends tegen de ouders gezegd dat ze hun kind al om 10u moeten komen halen. Ik dacht dat dit misschien te maken had met het feest van maandag maar later vertelden ze me dat de school elke vrijdag al om 10u gedaan is. De kinderen mochten meteen beginnen met het verder maken van de cascarones. Ik begon weer aan het verder maken van de oogmaskers. Ik had er net 1 gemaakt toen de juf mij vroeg of ik mee wilde gaan naar de supermarkt om nog wat eten te kopen voor het feest van maandag. We kochten nacho's en gelatine en we bestelden brood bij de bakker. Toen we terugkwamen was de andere juf net vertrokken met de kinderen naar het park. We wandelden naar het park en na 1 spelletje samen te spelen mochten de kinderen in het park op een soort speelplaats vrij spelen. Dit was de eerste keer dat ze iets vrij mochten doen! Ik moest goed in de gaten houden of de kinderen niet op de straat gingen maar ze konden zich goed aan de afspraak houden. De juf ging ook een snack halen en 'agua' tenminste dat zei ze de hele tijd. Wanneer ze terugkwam had ze een grote fles pepsi cola bij en zakjes chips. Blijkbaar is agua hier het algemene woord voor frisdrank. Agua pura betekend water. Weer iets bijgeleerd vandaag! Maar de kinderen kregen dus alles behalve een gezonde snack... Na de snack gingen we snel terug naar de school tegen dat we er waren was het al na 10u. De kinderen gingen naar huis. Eerst hadden we een kleine vergadering over het feest maandag. Hierna gingen we allemaal samen nog verder de maskers maken en het feest voorbereiden. We waren erg druk bezig en hadden de tijd niet in de gaten dus opeens was het al 12.20u we gingen snel naar de bus en waren pas om 13.15u thuis, ik moest snel eten want om 13.45u moest ik terug vertrekken naar de les. Na de les hadden we nog een vergadering samen met de andere studenten en onze begeleidster. Vandaag was het een drukke dag!