maandag 2 maart - lunes dos de marzo

2 maart 2015 - Antigua, Guatemala

Vandaag mocht ik op school veel doen. 'S ochtends mocht ik het gebed doen, zingen, geld ophalen en het huiswerk nakijken. Hierna zou de juf een verhaal voorlezen maar ze was al een tijd weg en aangezien ze nog niet terug was heb ik dan zelf het verhaal voorgelezen. Hierna heb ik mijn les rond de ovaal gedaan. De kinderen waren enthousiast en deden goed mee! Hierna moest ik inde schriften van de kinderen een ovaal tekenen. Ondertussen vertelde de juf de kinderen dat ze vandaag gingen leren knippen. Ze deed voor hoe de kinderen de schaar goed moesten vasthouden. De kinderen moesten mini stukjes wol knippen, dit was voor de meeste heel erg moeilijk. Veel kinderen knipten grotere stukken of konden het niet, niet elk kind had een eigen schaar en veel scharen waren erg bot. De kinderen waren erg lang bezig en ik heb veel geholpen. Met de stukjes wol moesten de kinderen de ovaal opvullen. Toen iedereen ongeveer klaar was ging de juf rond met de stempels veel kinderen kregen een stempel dat ze nog wat harder moesten werken..  Toen de juf met de kinderen de routine deed mocht ik weer met 2 kindjes apart werken rond de kleuren.

In de namiddag had ik weer 2uur Spaanse les.

1. Tante Lief:
    5 maart 2015
    Wat leuk te lezen dat je meer en meer zelf in het klasje met de kinderen aan het werk kan. Nog veel genieten daar hé! Veel groetjes!
  2. Annelien Bennik:
    6 maart 2015
    Ja, het is leuk dat ik nu wat meer kan en mag doen :) Ik ben nog volop aan het genieten want het einde komt helaas snel dichterbij... Veel zonnige groetjes terug!