dinsdag 3 maart - martes tres de marzo

3 maart 2015 - Antigua, Guatemala

Vandaag moest ik op school weer 2 bladzijden huiswerk in de schriften van de kinderen schrijven deze keer ook met instructies erbij. In mijn klas zitten 29 kinderen dus dit was een heel werk. Als huiswerk moest ik de grote en de kleine letter o in de schrift schrijven op een blad in het groot hier moesten de kinderen propjes papier op de letter kleven en moesten ze ook een prent van iets op kleven dat met de letter o begint. Op het volgende blad moest ik een reeks schrijven van een grote O een kleine o weer een grote O en een kleine o. De kinderen moeten deze reeks dan naschrijven op de rest van het blad. Terwijl ik het huiswerk in de schriften schreef leerde de juf de letter O aan de kleuters. Na het eten kwam,er een andere juf. De kinderen moesten dan in hun schrift het "werkblad" van de letter o maken. Ze mochten de prent van de beer (oso) en de pot (olla). Ze moesten over de stippen lijn van de grote O en de kleine o gaan. Ernaast moesten ze 2 keer zelf de O en o,schrijven. Toen de kinderen hiermee klaar waren deed de juf de routine met de kinderen. Ik werkte weer apart met de 2 kinderen rond de kleuren. Dit gaat erg moeizaam vooruit. Doordat de andere kinderen de routine aan het doen zijn, is het voor hen nog moeilijker om hun aandacht erbij te houden.  Soms lijkt het ook alsof ze het verschil niet zien tussen de kleuren maar op andere momenten zien ze het wel. Ik doe mijn best en hoop dat ik ze nog alle kleuren kan aanleren tegen eind volgende week!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl