donderdag 5 maart - jueves cinco de marzo

5 maart 2015 - Antigua, Guatemala

Toen ik vandaag op school aankwam was mijn juf de 'pila' een soort wasbak aan het schoonmaken. Toen het tijd was om met de les te beginnen vroeg de juf of ik het gebed weer wilde doen, het geld wilde ophalen, aanwezigheden wilde opnemen en het huiswerk wilde nakijken (stempel erop zetten). Mijn juf ging weg uit de klas en toen ik dit allemaal gedaan had was ze nog niet terug. Ik liet de kinderen dan maar op de mat gaan zitten en we zongen samen nog enkele liedjes en deden een dansje. Toen kwam de juf even terug en ze vroeg me of ik de routine wilde doen, toen ging ze weer weg. Daar stond ik dan A a avion, B b bajena,... en de kinderen zeiden me allemaal na. Hierna nog de namen van alle kinderen, de cijfers, de dagen van de week en de maanden. Toen kwam de juf weer terug. Ze vroeg me of ik huiswerk wilde inschrijven 2 blz. Op de ene pagina moest ik schrijven dat ze letters moeten uitknippen en moeten op kleven zoals de letter O o en op de andere pagina hetzelfde maar met de letter A a. De juf vertelde me ook dat er vandaag een groep vrijwilligers zouden komen. Terwijl ik nog bezig was met huiswerk schrijven kwamen de vrijwilligers een grote groep van wel zo'n 20 studenten uit Canada kwamen de klas binnen. Een deel ging naar boven naar de klas van Sam. De kinderen werden in groepjes verdeeld en de studenten ook en per groep kregen ze iets om mee te spelen. De mat zat helemaal vol.

P1090042P1090044P1090046

Hierna gingen we eten. Na het eten gingen we met de vrijwilligers een wandeling maken door Allotenango. We gingen naar het centrale plein.

P1090047P1090048P1090050P1090051

Hier speelden we 2 spelletjes en hierna wandelden we terug naar de school. We gingen naar de school waar we ook altijd turnles hebben. Er waren 3 piñatas de kinderen mochten deze in 3 groepen stukslaan (filmpjes hiervan kan je vinden bij filmpjes), hierna kregen de kinderen nog een stukje taart.

P1090056P1090058P1090061P1090064P1090068P1090070P1090071P1090073

Toen was het weeral hoog tijd (te laat) om naar huis te gaan voor de kinderen! In de namiddag had ik mijn voorlaatste Spaanse les en werkte ik nog voor school.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl