zondag 18 januari - domingo dieciotcho de enero

18 januari 2015 - Chichicastenango, Guatemala

Dit weekend konden we niet uitslapen op zondag.. Om 7u moesten we buiten voor ons huis klaar staan en zou een busje ons komen ophalen om naar de markt van Chichicastenango te gaan. Om 7.20u was het busje er en konden we vertrekken. De rit zou ongeveer 3 uur duren. Onderweg stopten we bij een hostel voor een korte pauze. Hier zag ik iets heel bijzonder namelijk 2 eekhoorns in een kooi..

P1070631P1070632P1070633

Na de pauze reden we weer verder en eindelijk waren we er! De markt was erg groot en druk. Er waren heel veel mensen! Afbieden kan je daar heel goed, als we de prijs nog te hoog vonden liepen we weg en dan riepen ze ons vanzelf terug met betere prijzen erg grappig!

P1070635P1070636P1070634P1070637

Vanuit de verte konden we ook een kerkhof zien, dat ziet er hier heel anders uit...

P1070640

Er liepen ook veel verkopers met spullen rond op de markt, vooral veel kinderen. 1 meisje bleef langer dan een uur met Sam en mij meelopen, wat ze verkocht hadden we al van een ander meisje gekocht. Ze vertelde ons dat ze geld nodig had voor een rugzak te kopen voor school. Uiteindelijk hebben Sam en ik samen een rugzak van 10 euro voor haar gekocht. Hier was ze heel erg blij mee.

P1070663P1070664

Op de markt kochten we al veel verschillende dingen hieronder enkele foto's met wat ik allemaal al gekocht heb...

P1070669P1070670P1070676

s' Avonds gingen we bij de McDonald's frietjes met kipnuggets eten hmmmmm dat smaakte!!

1. Lut teunen:
    21 januari 2015
    Wat een belevenissen, Annelien. Fijn dat we mogen meegenieten van jouw ervaringen. Veel plezier nog!
    tante Lut
  2. Annelien Bennik: